תפריט נגישות

סמל אברהם אבוטבול ז"ל

אברהם אבוטבול
בן 31 בנפלו
בן רוזה ומשה
נולד במצרים
בב' בסיון תש"ב, 18/5/1942
התגייס ב-10.2.1960
שרת בחיל השריון גש"פ 7048
נפל בקרב
בי"ט בתשרי תשל"ד, 15/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תל ענתר
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: חולון
חלקה: א, שורה: 3, קבר: 4.
הותיר: אישה, שני ילדים, הורים ואחיות

קורות חיים

אברהם, בן רוזה ומשה, נולד ביום ב' בסיוון תש"ב (18.5.1942) בקהיר שבמצרים ולמד שם בבית-הספר "אליאנס" בקהיר, וגם המשיך את לימודיו התיכוניים. הוא הצטיין בלימודיו והיה אהוב על מוריו, אולם בשל מלחמת-סיני ועלייתו ארצה עם משפחתו בשנת 1957, הפסיק את לימודיו התיכוניים לאחר שנתיים.

אברהם היה חובב שעונים מושבע. בהיותו נער נהג להתבונן במלאכת אביו השען, ולמד את רזי פעולתם של השעונים. אחרי-כן, כשגדל, הקדיש את זמנו הפנוי לתיקון שעונים מסוגים שונים. אברהם היה אדם רציני בגישתו לחיים, אחראי בעבודתו ודבק במשימות שהציב לעצמו. הוא היה חייכן, אופטימי ואהוב על כל חבריו, בן נאמן ומסור להוריו, דואג למשפחתו ועוזר לאחיותיו.

אברהם גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1960 והוצב לחיל-השריון. לאחר שהשתלם בקורס מקצועות טנק שרמן, הוצב לאחד מגדודי החיל כתותחן-טנק.

לאחר שסיים את תקופת השירות הסדיר בצה"ל, נקרא לתקופות של שירות-מילואים בתפקיד טען-קשר. הוא היה חייל מצוין ומסור לתפקידו, ולדברי מפקדו, שימש דוגמה לחבריו בחריצותו ובאחריותו במילוי משימות שהוטלו עליו.

ביום י"ט בתשרי תשל"ד (15.10.1973) לחם אברהם באזור תל-ענתר ברמת-הגולן. הטנק שהוא נמנה עם צוותו נפגע מפגיעת טיל והוא נהרג. תחילה נחשב לנעדר, אך לימים זוהתה גופתו והוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחולון.

השאיר אחריו אישה, שני ילדים, הורים ואחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה