תפריט נגישות

טוראי חיים ציפמן ז"ל

חיים ציפמן
בן 17 בנפלו
בן לאה ומשה
נולד במרחביה (מושב)
בי"ז בתמוז תרצ"א, 2/7/1931
התגורר במרחביה (מושב)
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד הראשון - "העמק"
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שילטא אל בורג'
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 3, קבר: 90.
קבר אחים

קורות חיים

בן משה ולאה. נולד ביום 2 ביולי 1931 במושב מרחביה ולמד כ-10 שנים בכפר ילדים. המשיך את למודיו ב"כדורי", שם השתלם בחקלאות והתכונן לחיי עבודה שאליה היה קשור משחר ילדותו. היתה לו גם נטיה למלאכה, אך לא היה סיפק בידו לטפחה. תמיד ראוהו כמהלך בצדי דרכים, צנוע, סגור בחויותיו, עושה את דרכו בבטחה ובהתמדה, ללא התרברבות, ללא ברק חיצוני.

בן עמק אמיתי היה, פשוט כאדמה אותה עבד, אך אלה שידעוהו מקרוב הופתעו והוקסמו מאישיותו ותכונותיו הנפלאות. משהו נוגה ריחף על פניו הטובים, וכזה היה גם חיוכו. אולם רבה היתה גם עליצותו וחדות העלומים אשר גרפה אחריה גם את האחרים.

בראשית מלחמת השחרור היה חיים רק בן 16.5. הוא הפסיק את לימודיו והתגייס לשורות הפלמ"ח. צורף לגדוד הראשון של הפלמ"ח. הוריו ניסו לשכנעו שהוא צעיר מדי לכך, אך לשוא. "אינני יכול לשבת בבית בשעה שנשפך דם כה רב", אמר. נשלח אל הגדוד, לגליל להלחם שם. היה בין כובשי מלכיה בפעם הראשונה.

עם חידוש הקרבות אחרי ההפוגה הראשונה, נשלח גדודו לחזית המרכזית. הוא נלחם בחזית ירושלים, במשלטים ובקרב על משלטי שליטא אל בורג' ב- 18.7.1948 כשהפעיל את מכונת היריה, נפגע בבטנו וברגליו, נפל והוא רק בן 17.

הועבר לקבורות בהר הרצל בירושלים ב-28.2.1950.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה