תפריט נגישות

רב"ט תיאודור תדי רוטנברג ז"ל

תיאודור רוטנברג
בן 20 בנפלו
בן תמרה ודויד
נולד בפולין
בכ"ב באייר תש"ח, 31/5/1948
התגייס ב-אוגוסט 1966
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בעת שירותו
בכ"ו באב תשכ"ח, 20/8/1968
מקום נפילה: צומת פיק
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 01, חלקה: 02, שורה: 01, קבר: 12.

קורות חיים

בן דויד ותמרה. נולד ביום כ"ב באייר תש"ח (31.5.1948) בקטוביץ שבפולין. כבן שנתיים היה תיאודור בעלות משפחתו אתו לארץ. כאשר הגיע לגיל הלימודים למד בבית-הספר היסודי על שם שנקר אשר בחולון. כאשר סיים את לימודיו שם בחולון.

כאשר סיים את לימודיו שם המשיך בלימודים התיכוניים, התחיל בבית-הספר "עליה" בתל-אביב, בו למד שנתיים, את לימודי כיתה י"א (ריאלית) למד בקיבוץ גן שמואל ולימודי כיתה י"ב בבית-ספר תיכון בתל-אביב.

כיון שנטה לספורט השתייך ל"זבולון" ול"הפועל" שבמקום. השתתף גם בצליחות הכנרת מדי שנה.

לאחר מכן היה לטכנאי שניים לצה"ל גויס באוגוסט 1966 ושימש כמש"ק חבלה בגדוד, התבלט באומץ לבו ובסירותו הרבה לתפקידו והיה דוגמא למפקדיו ולפקודיו כאחד. אך הוא טרם גמר את שירות החובה שלו, ובאחד הימים יצא לסיור שגרתי, וכשהזחל"ם נע על דרך עפר, שלושה ק"מ צפונית לירמוך, באיזר פיק שברמת הגולן, עלה רכבו על מוקש בשעת פעולה מיבצעית וכך מצא את מותו, זה היה ביום כ"ו באב תשכ"ח (20.8.1968). הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבא בקרית-שאול.

מפקד יחידתו, בשם חיילי גדוד "ברק" וחטיבת "גולני", כתב מכתב תנחומים למשפחתו וציין את תיאודור כמסור ונאמן לחברה, כחייל למופת לחבריו ולמפקדיו. "מעולם לא היסס לבצע את הקשה במשימות שהוטלו על היחידה וזאת בחירוף נפש ובסירות". חבריו בגדוד "ברק" הקימו לזכרו אנדרטה ברמת-הגולן, במקום אשר בו נפל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה