תפריט נגישות

סמ"ר ארי יחיאל וידל ז"ל

ארי וידל
בן 20 בנפלו
בן ויויאן ומשה
נולד בחולון
בכ"א באייר תשל"ג, 23/5/1973
התגורר בחולון
התגייס ב-נובמבר 1991
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בב' באלול תשנ"ג, 19/8/1993
מקום נפילה: ואדי אל-פארש
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: 07, שורה: 06, קבר: 03.
הותיר: הורים אח - גיא ואחות - מיטל

קורות חיים

בן ויויאן ומשה. נולד ביום כ"א באייר תשל"ג (23.5.1973) בחולון. בן בכור למשפחה שומרת מסורת ומצוות, בת שלושה ילדים. גדל והתחנך בחולון. למד בבית-הספר היסודי דתי "נאות שושנים" ובחטיבת הביניים בישיבת בני עקיבא על שם "אדרת". את לימודיו התיכוניים החל בבית-הספר התיכון הדתי "יבנה" וסיימם בבית-הספר התיכון "מקוה ישראל" במדור הדתי, במגמה הביולוגית.

ארי היה נער יצירתי שעסק בתחומים רבים, הוא הטיב להתבטא בכתיבת שירים סיפורים וציור. אהב מוסיקה וניגן בגיטרה, באירועים חברתיים נהג לנגן ולסחוף אחריו את הציבור בשירה ובריקודים, בחור דומיננטי, פיקח וחריף, כולו שמחת חיים ותמיד מוקף בידידים ובחברים. ארי שפע הומור רב, הירבה במעשי קונדס, ותמיד שמר על קיום מסורת ומצוות.

טרם גיוסו לצה"ל, הציב לעצמו מטרה, לשרת בחטיבת גולני, ארי הירבה בריצות ארוכות ובאימוני כושר. משאת נפשו היתה לתרום את מיטבו לעם ולמדינה. ואכן, בשלהי חודש נובמבר 1991 גויס ארי לשירות חובה בצה"ל ולבקשתו הוצב לחטיבת גולני.

בתום טירונות ממושכת וקשה נשלח לקורס מ"כים חי"ר, הומלץ לשרת בסגל הפיקודי אך בחר להצטרף לפלוגה הרובאית המהוללת של גדוד 12, ובמסגרתה המשיך את שירותו הן בשטחי יהודה, שומרון וחבל עזה והן בפעילויות מבצעיות בלבנון. לאחר תקופה הועלה לדרגת סמל. ארי נהג לקחת עימו לסיורים סידור ותפילין, אותם הניח בתוך אפוד המגן והקפיד על שמירת השבת. היה לו קשר חם ואוהב עם כל בני משפחתו הרחבה, ועל הוריו היה אומר: "הוריי מודאגים, אך, הם גם גאים בי". ביום תשעה באב, טרם צאתו למבצע דין וחשבון, התקשר ארי לאביו וקיבל ממנו היתר לאכול ביום זה.

לדברי מפקדו היה ארי לוחם אמיץ, היתה בו חיוניות רבה ונכונות לכל משימה. הוא שפע שמחת חיים ותמיד חיוך נסוך על פניו.

ביום ב' באלול תשנ"ג (19.8.1993) נפל בקרב בלבנון. הכוח עימו יצא ארי באיזור הכפר אל-פארש חזר מביצוע מארב לילה ונתקל במטען חבלה. בן עשרים היה בנופלו. עימו נהרגו שישה חיילים נוספים. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בחולון.

הותיר אחריו הורים, אח - גיא ואחות - מיטל. לאחר מותו הועלה לדרגת סמ"ר.

שר הביטחון השתתף באבלה של המשפחה וכתב: "...סמ"ר ארי יחיאל וידל ז"ל נתן את חייו למען מולדתו. הוא שירת בגדוד 12 חיל רגלים. היה חייל בעל מוטיבציה ורצון נדירים. מסור למשימתו מעורר הערכה רבה באופן תיפקודו. ביצע את תפקידו מתוך אמונה, שימש דוגמא אישית וסחף עימו את כל חבריו..."

במכתב תנחומים למשפחה, כתב מפקד היחידה: "ארי היה בין טובי לוחמינו... הוא נפל תוך מילוי תפקידו על הגנת ישובי הצפון. אנו נמשיך ללכת באותה מסירות, שאיפיינה כל-כך את בנכם, וכמוהו נעשה כל מאמץ לשמור ולהגן על בתינו וילדינו..."

בני משפחתו הנציחו את שמו בספר תורה שנכתב לזכרו של ארי ונתרם לבית-הכנסת הרמב"ם בחולון.

חייו ודמותו תועדו בסרט וידיאו, בו גם נשמעת נגינתו ושירתו של ארי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה