תפריט נגישות

סמל אשר שוקר שוכר ז"ל

אשר שוקר
בן 28 בנפלו
בן מזל ובנין
נולד בתימן
בט' בתשרי תשט"ו, 6/10/1954
התגורר בחולון
התגייס ב-ספטמבר 1972
שרת בחיל השריון גד' חש"ן 8132
נפל בפעילות מבצעית
בכ' בסיון תשמ"ב, 11/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: לבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: 3, שורה: 4, קבר: 12.
בעל צל"ש מפקד החטיבה

קורות חיים

בן מזל ובנין, נולד ביום ט' בתשרי תשט"ו (6.10.1954) בעדן, ועלה לארץ עם משפחתו בשנת 1960. המשפחה השתקעה בחולון, ובה החל אשר את מסלול הלימודים. תחילה הוא למד בבית-הספר היסודי הממלכתי דתי בעיר, והמשיך ולמד בבית-הספר המקצועי "אורט" בתל-אביב. בהיותו בן למשפחה מרובת ילדים וקשת פרנסה, הפסיק אשר את לימודיו ויצא לעבוד כדי לעזור בפרנסת המשפחה. הוא עבד במקומות שונים הן כנגר והן כמסגר, וסייע למשפחתו ככל יכולתו. אשר גויס לצה"ל במחצית חודש ספטמבר 1972.

מיד לאחר גיוסו התחוללה מלחמת "יום הכיפורים". אשר נטל בה חלק, ועוטר באות המערכה. הוא שירת ביחידות שונות ובתפקידים שונים, והועלה לדרגת רב-טוראי. כאשר הגיע זמנו להשתחרר משירות החובה, צויינה התנהגותו בתעודת השחרור כטובה מאוד, והערכת מפקדיו הייתה כי הוא "מסור, אחראי, ישר ויעיל". בסוף ספטמבר 1975 שוחרר אשר מהשירות הסדיר. נשא לאישה, חברתו מגיל 13, מאז שהיו חברים במועדון הנוער השכונתי.

הוא החל לעבוד באגף המחשבים של חברת "דינמומטר" בתל-אביב. אשר היה אב מסור ובעל אוהב, אשר השקיע את כל מרצו וזמנו בטיפוח משפחתו. את הסיפורים שנהג לספר לבתו הבכורה לילך, הקליט על קלטת וכך תוכל גם הבת השנייה, הילה לשומעם.

בפרוץ מלחמת "שלום הגליל", נקרא אשר לשירות פעיל בפלוגת חרמ"ש בגדוד טנקים. הוא לחם בגבורה, עזר בחילוץ פצועים ותוך כדי כך, ביום כ' בסיון תשמ"ב (11.6.1982), נפל. סמל אשר נהרג בקרב בלבנון במלחמת "שלום הגליל", הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בחולון. הוא השאיר אחריו אישה, שתי בנות, אם, ארבעה אחים ושלוש אחיות. על מעשה גבורתו בחילוץ פצועים, זכה אשר לציון לשבח מאת מפקד חטיבתו.

בציון לשבח נאמר "ב-11 ביוני 1982 הותקפה יחידתו באש סורית. סמל שוקר חילץ עצמו מהאש, ובמקום להתפנות, השתתף בניסיונות לחלץ פצועים. בפעולות אלו קיפח את חייו. במעשיו גילה אומץ- לב, רוח התנדבות ואחוות לוחמים".

במכתב שר הביטחון למשפחה השכולה נכתב: "אשר היה מסור, שקט, עדין וישר. נכון תמיד לעזור, ובעת סיוע וחילוץ פצועים נפל. פצועים אחדים חייבים לו את חייהם".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה