תפריט נגישות

טוראי מרדכי ארקין ז"ל

מרדכי ארקין
בן 41 בנפלו
בן חנה וצבי-גדליה
נולד בגדרה
בכ"ב בטבת תרס"ז, 8/1/1907
התגורר בירושלים
שרת בהגנה
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ז באדר ב' תש"ח, 7/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: הר הצופים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 2, שורה: 07, קבר: 01.
הותיר: אשה, בן ובת

קורות חיים

בן צבי-גדליה (בן יעקב, ממיסדי עקרון) וחנה (בת הרב יצחק בן הרב יעקב-מרדכי הירשנזון מירושלים). נולד בכ"ב בטבת תרס"ז (8.1.1907) בגדרה. שם גמר בית-ספר עממי ואחר-כך את הגימנסיה "הרצליה" בתל-אביב. הצטיין במקצועות המתימטיים ושאף להשתלם בהם, אף עמד לנסוע לאמריקה ללמוד באוניברסיטת קולומביה, אך ויתר על כך בגלל מחלת האב והמצב הדחוק של המשק. הלך לעבודה עירונית בפקידות וחסך מהכנסתו לעזרת המשק ובחופשותיו השנתיות היה נוסע הביתה לעזור גם בעבודה. את געגועיו התמידיים לחזור לחקלאות הביע באחד משיריו "אליך, אדמה" - (מילא קובץ שלם מהשירים שכתב בצנעה והשאירם בכתב-יד) לאמור: "יבוא יום ואת תסלחי על הפשע. / אליך אשובה אני, חסר-ישע, / אך לא חסר-און, צועד בדממה / מלא אייל - אליך, האדמה !"

ערך וסידר את כתבי-היד מעזבונם של אבות אמו הרבנים הירשנזון הנ"ל.

היה מהפעילים ב"מכבי" ב"הגנה", ב"משטרה המיוחדת" וב"משמר האזרחי". עבד תשע שנים כמנהל מחסני תיבות-אריזה לפרי-הדר אצל האחים רוקח ושות', שנתים כמנהל מחסני חמרי-אריזה של חברת "פרדס" בשרון ובחדרה ושבע השנים האחרונות כמנהל מחלקת האינונטר והמכבסה המכנית בבית-החולים "הדסה" על הר-הצופים בירושלים. עבר קורסים שונים ב"הגנה" והדריך את עובדי "הדסה" במקצועות-המגן שלמד.

במלחמת-השחרור נשאר על משמרתו ב"הדסה" על ההר המנותק מהעיר, ביום עבד בתפקידו ובלילות השתתף בשמירה. בעמדו על המשמר על גג בית-החולים נפגע מכדור אויב ונפל בכ"ז באדר ב' תש"ח (7.4.1948).

היה קבור בסנהדריה והועבר למנוחת-עולמים להר-הרצל בירושלים ביום כ"ט בניסן תשי"ב (24.4.1942). השאיר אחריו אשה וילד בן שנתים ובת שנולדה חדשיים אחרי נפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה