תפריט נגישות

טוראי הרי רון גרינברג ז"ל

הרי גרינברג
בן 19 בנפלו
בן בלומה וינקו
נולד ברומניה - בוקרשט
בי"א בטבת תשי"א, 20/12/1950
התגייס ב-יולי 1969
שרת בנח''ל 902
נפל בקרב
בכ"ז באדר א' תש"ל, 5/3/1970
מקום נפילה: צפון הארץ
באזור ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן ינקו ובלימה. נולד ביום י"א בטבת תשי"א (20.12.1950). בבוקרשט שברומניה ולמד שם שש שנים בבית-ספר יסודי. יחד עם לימודיו בבית הספר למד גם במשך חמש שנים לנגן במנדולינה - כלי שהיה לו כידיד טוב ונאמן. הייתה לו אוזן מוסיקאלית. שקלטה על נקלה כל שיר והוא היה ממהר לבצעו בכלי הנגינה שלו. בשעות הפנאי, אחרי הלימודים אהב להאזין למוסיקה ואף לעסוק בספורט. בשנת 1964 הגיע לארץ במסגרת "עליית הנוער".

בראשית ימיו בארץ, בלי עזרה ובלי חבר, הגיע למשק בחן, שעל גבול "המשולש", ושם הספיק להתחבר עד מהרה עם הנוער ויחד עם זאת קלט את השפה העברית. בשעות עבודתו בפרדס התחבב על חברי המשק, שעבדו באותו ענף. בלימודים היה בין המצטיינים. הוא היה מזכיר חברת-הנוער. בהיותו בעל אופי חזק וכושר מנהיגות. הוא היה מנהל את כל ישיבות החברה ברצינות מרובה, שכן איש-חברה היה בכל נפשו ובעל אישיות מרשימה. חיי-החברה היו אהובים עליו. בקיבוץ המשיך גם בנגינה במנדולינה ובאקורדיון ושימח את חברי המשק בנגינתו.

הרי גויס לצה"ל בשבוע האחרון ביולי 1969 והצטרף לנח"ל יחד עם קבוצה של נערים ונערות. בתקופת שירותו הקצרה בצבא. אחרי שיצאה הקבוצה לעזרה לקיבוצי כפר, עשה כמיטב יכולתו ופעל רבות. הקבוצה יצאה לקיבוץ כפר רופין וגם שם התחבב הרי על חברי המשק ועבד בחריצות.

ביום כ"ח באדר א' תש"ל (6.3.1970) נפל הרי כשנפגע מן המארב על-ידי קבוצת מחבלים, שבאו מגבול הלבנון.

במלאת שנה לנפלו הקדיש קיבוץ בחן את עלונו "במשלט" לשמו ולזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה