תפריט נגישות

טוראי אברהם בוני אקראי ז"ל

אברהם אקראי
בן 20 בנפלו
בן תמר ודוד
נולד בעירק - בגדד
בכ"ה בתשרי תש"י, 19/9/1949
התגורר באשדות יעקב (אחוד)
התגייס ב-יולי 1967
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב בניסן תש"ל, 28/4/1970
מקום נפילה: אשדות יעקב מאוחד
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: ד, חלקה: 16, שורה: 3, קבר: 7.
הותיר: אם ואחות

קורות חיים

בן דוד ותמר. נולד ביום כ"ה כתשרי תש"י (19.9.1949) בבגדד, בירת עיראק. בשנת 1951 עלתה משפחתו ארצה. למד בבית-ספר יסודי בירושלים ובבית-הספר "אפרר" ביפו. משנקלט בעליית הנוער, גר שנה אחת ברמת הדסה, ליד טבעון. כשהיה בן 13 הגיע לקיבוץ אשדות-יעקב (איחוד) דרך "עליית הנוער" ושם התחנך, במשך ארבע שנים. בחברת הנוער -"ארזים". הוא היה חבר בארגוני הנוער שבקיבוץ ועסק בעבודות ציבוריות.

במסגרת הקיבוץ, השתתף בצעדת "ארבעת הימים" והיה חובב ספורט. תוך זמן קצר קנה את לב חבריו בחברת הנוער, את לב מוריו ואת לב חברי הקיבוץ בטוב ליבו ובנכונותו לעזור לכל אדם, ביחסו הרציני לעבודה ובשאיפתו להרחיב דעת. אברהם ניחן במנהיגות טבעית והתבלט בפעילותו החברתית. הוא היה הכוח המניע והגורם להצלחה בכל מסע. במיוחד זכור הוא לחבריו מהטיולים הרבים, בשעות ההליכה הקשות והמעייפות בטיול, היה מופיע תמיד לסייע בנשיאת תרמיל כבד, להגיש מים לצמא ולעודד חבר חלש, או עייף.

מימיו הראשונים במשק התקשר לענף המספוא. ועבד בו בחריצות במשך כל שנות ההכשרה, עד יומו האחרון. מעולם לא הקפיד על שעות העבודה, כי עשה אותה ברצון ובהתלהבות. הוא היה בין הראשונים שעבדו על הטרקטור ושהוציאו רשיון נהיגה בו.

גוייס לצה"ל בשלהי יולי 1967 ושירת בכל אחד מגבולות המדינה; בתעלת סואץ, בבקעת הירדן וברמת הגולן. בגרעינו ובקרב חבריו היה ידוע כבחור אמיץ, ישר ובעל כושר הנהגה. בכל ימי שירותו בצבא נודע כחייל מסור, שביצע כהלכה את כל המשימות שהוטלו עליו, ואף הגשים את חלומו לשרת כצנחן. בתחילה בהיותו בן יחיד לא אפשרו לו השתתפות בקורס צניחה אך בוני הפעיל את כוח רצונו העז על אמו שחתמה על הסכמה שאפשרה את השתתפותו בקורס. בוני עבר את קורס הצניחה בהצלחה והיה מאושר לענוד את כנפי הצניחה ולחבוש את הכומתה האדומה. בדיעבד נראה זה אירוני כי המוות המתין לו דווקא בשטחי המספוא הפסטורליים שבקיבוץ אשדות יעקב.

אחותו הקטנה ואמו ציפו בכליון עיניים לשחרורו של בוני שהיה אמור להצטרף ולגור עמם בבית החדש והגדול שבנתה אמו בחולון. עפ"י התכנון מסיבת השחרור אוחדה עם חנוכת הבית אך המציאות המרה התנהלה בניגוד לכל תכנון וחדשיים לפני סיום השל"ת האחרון ביום כ"ב בניסן תש"ל (28.4.1970) נפל באשדות יעקב (איחוד) בעלותו על מטען חומר נפץ. הוא הלך לפתוח ברז מים כדי להשקות את שטחי המספוא, אשר בהם טיפל באהבה ובהם השקיע את מרצו. הובא למנוחת-עולמים בבית- הקברות הצבאי בקריית שאול.

קיבוץ אשדות יעקב הוציא לזכרו חוברת, הנושאת את שמו "אברהם אקראי".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה