תפריט נגישות

טוראי יוסף (פורת) לוי ז"ל

יוסף לוי
בן 21 בנפלו
בן רבקה ויעקב
נולד בירושלים
בי"ד בתשרי תרפ"ח, 10/10/1927
שרת באצ"ל
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ט באדר ב' תש"ח, 9/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: תל אביב
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

על משמרתו בעמדה, בשכונת שפירא שבתל-אביב, מצא יוסף את מותו. ללא ליאות הדפו הוא וחבריו את ההתקפות של פורעי אבו-כביר, שהלכו ותכפו, הלכו וחזקו, בשעת התקפה אחת, נטל מפקד העמדה, עמוס פרידמן, רימון ועמד להטילו לעבר התוקפים: אולם אך שיחרר את הניצרה, נפגע בצרור כדורים, עמוס הטיל את עצמו על הרימון ולפי הוראתו נמלטו אנשי העמדה על נפשם. יוסף, שהיה שקוע כולו בקרב, לא שמע את האזהרה וכאשר חזר עליה מפקדו כבר היה מאוחר הרימון התרסק ושם קץ לחיי השניים.

יוסף נולד בירושלים ולמד בביה"ס "כל ישראל חברים", זמן-מה היה חבר "הנוער העובד". כבן שתים-עשרה הצטרף לבית"ר כעבור שנה עקרה המשפחה לתל-אביב. עקב מצבם הכלכלי החמור נאלץ יוסף לזנוח את לימודיו ולהתחיל בחיי עמל, הוא התקבל לעבודה בבית-חרושת לליטוש מראות ותודות לתפיסתו המהירה ולזריזות ידיו היה עד מהרה למומחה במקצוען.

בשנת 1915 הצטרף לשורות הארגון הצבאי הלאומי. תחילה פעל במחלקת התעמולה והגיוס ואת זריזותו הוכיח גם בהדבקת כרוזים. פעם נתפס ונעצר לזמן-מה, אך הוא לא נרתע והמשיך לפעול במלוא המרץ, לבסוף הועבר ליחידות הקרביות והוא נטל חלק בפעולות חבלה במסילות הברזל וברכבות.

עם פרוץ המלחמה בערבים, עזב את מקום עבודתו והתגייס לשירות מלא בעמדות הגבול. בעמדות מסוכנות ביותר עמד באומץ וברוח איתנה עד ליום בו נפל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה