תפריט נגישות

סרן יאיר יצחק הלוי ז"ל

יאיר יצחק הלוי
בן 22 בנפלו
בן שושנה ושלמה
נולד בתל אביב
בט"ז באדר תשכ"ו, 9/3/1966
התגורר בחולון
התגייס ב-ינואר 1985
שרת בחיל שלישות חטמ"ר 406
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ב בכסלו תשמ"ט, 21/11/1988
מקום נפילה: דרום הארץ
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: חולון
חלקה: 6, שורה: 4, קבר: 15.
הותיר: הורים, אח - שלום וארבע אחיות - נעמי, דליה, רות ואילה

קורות חיים

בן שושנה ושלמה. נולד ביום ט"ז באדר תשכ"ו (9.3.1966) בתל אביב. את לימודיו החל בבית-הספר היסודי 'ישורון' בחולון והמשיך את לימודיו במגמת מחשבים בישיבה התיכונית 'קריית נוער' בירושלים. בתקופת הלימודים בישיבה התחבב יאיר על כולם - תלמידים ומורים - ואף התבלט בהישגיו.

בינואר 1985, כאשר גויס יאיר לצה"ל, גילה לאכזבתו כי לא יוכל לשרת ביחידה קרבית ונשלח לשרת כשלם בבסיס בית גוברין. דבר זה גרם לו משבר אך עד מהרה הוא התאושש והחלטתו נחושה לצאת לקורס קצינים. את הקורס סיים בהצלחה ובחר לשרת דווקא ביחידת שדה. הוא הוצב כשליש בגדוד החי"ר 'חרבי' בערבה ולאחר שנה, משקיבל את דרגת הסגן, קודם לתפקיד עוזר קצין שלישות חטיבתי. כבר בגדוד, ולאחר מכן בחטיבה - יצא שמו של יאיר כקצין חרוץ, שקדן ומסודר, ומעבר לזאת כאדם נעים הליכות, רגוע ועליז, בעל חיוך נהדר.

ביום י"ב בכסלו תשמ"ט (21.11.1988), זמן קצר לפני מועד שחרורו המיועד, נפל יאיר בעת מילוי תפקידו והובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בחולון. יאיר הותיר אחריו הורים, אח - שלום וארבע אחיות - נעמי, דליה, רות ואילה, שהוציאו לזכרו חוברת ובה דברי חבריו, מפקדיו ובני משפחתו. כן הנציחו את שמו בספר תורה בבית הכנסת 'היכל רמות' בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה