תפריט נגישות

סמ"ר משה מעין שטיין ז"ל

משה מעין
בן 22 בנפלו
בן מרגריטה ויונה
נולד ביוגוסלביה - נוביסד
בי"ח באדר א' תש"ח, 28/2/1948
התגייס ב-אוגוסט 1966
שרת בחיל הים זירת ים סוף
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בשבט תש"ל, 25/1/1970
מקום נפילה: אילת
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 6, שורה: 1, קבר: 21.

קורות חיים

בן יונה ומרגיטה. נולד ביום י"ח באדר א' תש"ח (28.2.1948) בנוביסד שביוגוסלביה. בדצמבר של אותה שנה עלה עם משפחתו ארצה. בכיתות א'-ד' למד בבית-הספר היסודי "השבעה" באזור, ואת שאר שנות הלימוד היסודי עשה בבית-הספר על שם "ביאליק" בחולון, שם התבלט כשחקן כדורסל.

לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי נתקבל לבית-הספר לדיג ולספנות "מבואות ים" במכמורת. משחר ילדותו נמשך משה לים. הוא אהב את שיט המפרשיות ואת השחייה, כבר כשהיה בן 16 ומחצה יצא לארצות שמעבר לים ועבר בספינות צי הסוחר במרבית ארצות אירופה ואמריקה. טבעי היה איפוא שאת שירותו בצה"ל יתן בחיל-הים.

משה גויס לצה"ל באוגוסט 1966. בתחילה שירת בצוללת "תנין" ובמלחמת ששת הימים היה אחד מעשרות הצוללנים המאושרים שחזרו הביתה בנס, לאחר שהצוללת שלהם טולטלה קשות על ידי פצצות-עומק בנמל אלכסנדריה. לאחר מכן עמד לעבור קורס מסויים מטעם חיל-הים באנגליה ולחזור בצוללת "דקר", אולם קורס זה בוטל והוא ניצל בנס ולא ירד לתהומות עם הצוללת ואנשיה.

עם גמר שירות-החובה שלו הצטרף משה לצבא-הקבע. הוא שירת בשארם א-שייך והשתתף בפעולות קרביות של חיל-הים. היה בן טוב וחבר מסור. הוא שפע מרץ וביטחון ובכל חברה ובכל מצב היה הוא מרכז ומוקד. הוא ניחן בחוש הומור ובכשרון העשייה.

ביום י"ח בשבט תש"ל (25.1.1970), יום לאחר שנפצע בהתפוצצות משאית התחמושת באילת, מת מפצעיו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה