תפריט נגישות

רב"ט נחום גמזו ז"ל

קורות חיים מתוך ספר יזכור


בן דליה ואורי. נולד ביום ו' בתשרי תשל"ו (11.9.1975), בחולון. אח צעיר לדפנה ולגיל. נחום חי וגדל בחולון. הוא למד בבית-הספר היסודי "דינור" ובבית-הספר התיכון "קוגל", במגמה למתמטיקה ופיסיקה. נחום הצטיין במקצועות הריאליים ובלימודי המחשב. היה בעל מחשבה מעמיקה, קרא הרבה מאוד והאזין למוסיקה. הוא ניחן בכישורים אינטלקטואליים גבוהים במיוחד, והצטיין בפתרון בעיות. במבחנים הפסיכומטריים קיבל את הציון 773. מתום לימודיו ועד גיוסו לצה"ל עבד נחום כחצי שנה בהקלדה בחברת "עורק".
בתחילת חודש אפריל 1994, גויס נחום לשירות חובה בצה"ל והוצב לחיל התותחנים. הוא סיים את מסלול הטירונות, אימון התותחן ואימון ההקמה, והוצב לשרת בגדוד "אייל". נחום שובץ בתפקיד תותחן, והשתתף בפעילות הגדוד בבקעה, ביהודה וברמת הגולן. בהמשך, נשלחה הסוללה שבה שירת ללבנון ונטלה חלק במלחמה. כשסיימה הסוללה את פעילותה המבצעית בלבנון, נשלחה למבוא שילה שבשומרון. לדברי חבריו ומפקדיו, היה נחום חייל שקט וממושמע, וביצע בדייקנות את כל המשימות שהוטלו עליו.
ביום כ"א באדר ב' תשנ"ה (23.3.1995) נפל נחום בעת שירותו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בחולון. בן תשע עשרה היה במותו. הותיר אחריו הורים, אח ואחות - אוהבים וכואבים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה