תפריט נגישות

סמל אירקלי בז'ונישוילי ז"ל

דברים לזכרו - מאת סקיבינסקי איליה


אירקלי היה אחד החברים הטובים והאמיתיים שהיו לי. הוא היה בן אדם בעל אישיות מיוחדת ומה שהכי חשוב, עם לב טוב ומבין. יש מעט מאוד אנשים בעולמנו כמוהו, ואיבדנו אחד מהם.
אירקלי היה בן אדם שידע להקשיב ולא רק חיכה לתורו לענות. יותר מכך - הוא היה בן אדם שכיף היה להתווכח איתו על נושאים שונים. תמיד עמד על דעותיו והשקפותיו בצורה יציבה, ועם זאת הותיר הרבה מקום לפיתוח השיחה. הוא היה הבן אדם הרציונלי ביותר שאי פעם פגשתי, לפעמים אף יותר מדי. ולמרות שהוא לא נטה להיות בן אדם פתוח והפנים הרבה דברים, תמיד אפשר היה להבין בצורה כזאת או אחרת אילו רגשות הוא מחזיק על ליבו. הוא עשה רושם של בחור פשוט למדי וחלק אולי יגידו שאף פרימיטיבי, אבל אני לא מסכים עם כך. כמה שיכל להראות פשוט בפנים, הוא היה בן אדם בעל אינדיבידואליות מרשימה ביותר ואחד שבנה לעצמו הבנה אישית של העולם והבין הרבה דברים בצורה בוגרת ביותר. אני הייתי השותף הקבוע שלו לקולנוע ותמיד נשארנו עד מאוחר וניתחנו את הסרטים עד לפרטי פרטים. ניהלנו שיחות פילוסופיות על קיום העולם ואני, כאחד שמחזיק בדעות מנוגדות לשלו, סיפקתי "אופוזיציה".
בבית ספר הוא היה אחד שמבריז הרבה מסיבות שונות ומגוונות. למרות זאת כל המורים העריכו אותו ובסופו של דבר היו סולחים על כך. בסוף, למרות כל הבעיות הוא סיים עם בגרות טובה בניגוד לכל התחזיות.
אני לא יכול לספר הרבה על הבן אדם הזה כי הוא מעולם לא הרבה לדבר על עצמו, אבל אני בוודאות יכול להגיד שכל מי שהכיר אותו יעיד על כך שהוא הסתדר יופי עם החברים שלו וגם עם האנשים החדשים שהכיר.
שאלתי אותו כמה פעמים מה הוא רוצה לעשות בחיים, והוא תמיד ענה לי שהוא לא יודע, שבשבילו החיפוש זה חלק מהמטרה. הוא אמר שברגע שמשהו ידבר אליו והוא ירגיש שמתחבר עם זה, אז כנראה ילך עם זה.
לכן גם רצה ללכת לצבא ולחפש את הכיוון שלו. הוא החליט שהוא הולך לקרבי, כי הוא תמיד היה פטריוט גדול של הארץ. שמחתי לשמוע על ההצלחות שלו, במיוחד כשסיפר שעבר את "קורס החובשים" בהצטיינות. כששאלתי אותו אם הוא מתכוון להיות רופא, הוא רק משך בכתפיים, וראיתי בעיניים שלו את המבט המוכר הזה שלו של בן אדם שעבר שלב, אבל עדיין לא מוכן להשתקע.
אירקלי היה בן אדם שפוגשים רק פעם בחיים. ובאמת היה אחד האנשים הטובים באמת שהכרתי. וכשאני אומר "טוב" אני לא רק מתכוון לאופי. הוא היה בן אדם טוב בעצם היותו, בלי שום טיפת זיוף. כנראה שזקוקים לאנשים כאלה לא רק בעולמנו. אני יודע שאני אתגעגע אליו מאוד.

סקיבינסקי איליה
בי"ס שבח מופת
מחזור 2001

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה