תפריט נגישות

סלומון שוקרן ז"ל

מכללת אורט הנדסה ע"ש ד. הרמלין

מכללת אורט להנדסה ע"ש ד. הרמלין

מכללת אורט להנדסה ע"ש ד. הרמלין ז"ל, המכשירה הנדסאים וטכנאים בתחומים טכנולוגיים שונים, עוסקת גם בהרחבת עיסוקם של מבוגרים וסטודנטים במסגרת היחידה ללימודי תעודה.
המכללה פועלת משנת 1972, בתחילה כחלק מן הקמפוס ע"ש ליבוביץ בנתניה ומ- 1998 עם השלמת הבנייה בקמפוס החדיש והמהודר ע"ש ד. הרמלין ז"ל, באזור התעשייה הדרומי "ספיר", בנתניה (ליד איקיאה).
בלימודי ההנדסאים קיימים שני מסלולי לימוד:
א. עתודה טכנולוגית בפיקוח משרד החינוך.
ב. לימודי מבוגרים בפיקוח מ.ה.ט. (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית).

תארים ודיפלומות:
המכללה מכשירה בוגרים בתחומים ובהתמחויות, הפותחים בפניהם אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים, לקבלת התארים או הדיפלומות הבאים:
1. תואר אקדמי בכלכלה ולוגיסטיקה, בשיתוף עם מוסד אקדמי ישראלי.
2. דיפלומות הנדסאים בתחומי טכנולוגיה שונים.
3. לימודי תעודה בתחומי היי-טק בשיתוף המפעלים והחברות השותפים לפרוייקט.
4. לימודי ניהול ופרסום.
5. לימודי עיצוב ואמנות.

הסטודנטים הלומדים לקראת תואר טכנאי או הנדסאי או לקראת דיפלומת אורט מקבלים הכשרה מקיפה הן במקצועות מדעיים והן בנושאים טכנולוגיים מתקדמים. במהלך לימודיו רוכש הסטודנט השכלה טכנולוגית ומדעית וכן הכשרה וניסיון מעשי במסגרת שיעורי המעבדה ופרויקט הגמר.
מכללת אורט הרמלין להנדסה מקיימת קשרים הדוקים עם משרד העבודה והרווחה ומה"ט (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית) , עם משרד החינוך , עם מוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובחו"ל, עם חילות צה"ל השונים וכן עם חברות תעשיה מתקדמות.
אנו מספקים הכשרה מקצועית למוסדות ממשלתיים ופרטיים, כגון: משרד העבודה והרווחה, משרד הביטחון, אורט ישראל , מוטורולה סמיקונדוקטור, סיסקו, אורקל, אינפיניאון, אורביט ועוד.
הקמפוס:
מהלך הלימודים במכללה מתקיים באוירה ידידותית ותומכת.
לרשות הסטודנטים עומד קמפוס חדיש ומהודר ובו כיתות מאובזרות ומרווחות ומעבדות מחשבים משוכללות, המחוברות כולן לאינטרנט ולמאגרי מידע עדכניים.
כמו-כן, ימצא כאן הסטודנט:
- אודיטוריום מפואר.
- ספריה מדעית וטכנולוגית.
- אולם ספורט.
- בית כנסת.
- גלריות.
- קפיטריה.
המכללה ממוקמת באיזור התעשיה הדרומי "ספיר" בנתניה, איזור המתפתח במהירות ושמהווה מוקד משיכה לחברות היי-טק רבות, כמו גם לאיזורי מסחר ענפים, ביניהם "איקיאה", "ג'מבו" ועוד.
מרחבי הלימוד: הלימודים מתקיימים באולמות וכיתות לימוד, ביניהם אודיטוריום מפואר, אולמות הרצאה חדישים, ועוד עשרות כיתות גדולות מוארות ומרווחות.
הקומפלקס הקיים כולל:
- מעבדות מחשבים מפוארות עם מיטב הציוד העדכני.
- אולמות לימוד מודרניים.
-חדרי סגל ומשרדי מזכירות מרווחים לשירות הסטודנטים.

מבני המכללה מוקפים בכרי דשא גדולים ובמקומות ישיבה המיועדים לציבור הסטודנטים. בין המבנים הראשונים נבנה אודיטוריום רחב ידיים המשמש לארועים במכללה.

מי היה הרמלין?
דיוויד ב. הרמלין
(1936-2000). חבר ויועץ לנשיאים, ראשי ממשלות ושליטים, אך תמיד צנוע ונחבא אל הכלים, דיוויד ב. הרמלין יזכר כנפש אופטימית באופן תמידי, בעלת אנרגיה בלתי מוגבלת, שהניעה אותו בסמיכות לקשת ארועים רחבה ותוססת; מוסדות צדקה וחינוך, ארגונים שלא למטרות רווח; יזמויות עסקיות; ואהבה גדולה למשפחתו, לקהילה, לאומה ולעם היהודי.
האיש ופועלו: דיוויד ב. הרמלין היה אדם שחי ונשם עזרה לזולת. דבר לא שימח אותו יותר מאשר לשמוע אנשים צוחקים ולגרום להם לחייך. ללא קשר למעמדם או לשיוכם הדתי, הוא התייחס לכל הנקרים בדרכו באנושיות ובכבוד.
בין המוסדות הרבים החבים לדיוויד הרמלין על נדיבות ליבו, נמצאת גם אוניברסיטת מישיגן, שבה הוא סיים את לימודיו במנהל עסקים ב - 1958, ושזיכתה אותו בתואר "דוקטור של כבוד למשפט", במאי 2000.
דיוויד הרמלין, יחד עם אישתו דורין ואחותו הנרייטה ויינברג, יזמו ב - 1995 את מעמד "אוצר אוסף היודאיקה" ע"ש אירווינג הרמלין (1896-1995) בספריית האוניברסיטה.
המעמד נקרא על-שם אביהם של דיוויד והנרייטה. מעמד זה איפשר את הקמת האוסף.
דיוויד הרמלין שירת כשגריר ארה"ב לנורווגיה מדצמבר 1997 ועד ינואר 2000, אז חזר למישיגן, כדי ללחום במחלת הסרטן.
במהלך שירותו באוסלו, שיכנע השגריר הרמלין את ידידו, ביל קלינטון, לערוך את הביקור הראשון של נשיא ארה"ב לנורווגיה.

כתובת האתר באינטרנט:
http://hermelin.ort.org.il/

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה