תפריט נגישות

סלומון שוקרן ז"ל

מערכת החינוך הפורמלית

בית ספר תחכמוני, 1953
אלבום תמונות

התפתחותה המהירה של נתניה משתקפת, בראש ובראשונה, במפעל החינוך המסונף, המהווה את אחד ההישגים המפוארים שלה. גידול העיר והתרחבותה הטריטוריאלית והריבוי המתמיד של אוכלוסייתה, מצאו בני לוויה נאמנים במוסדות החינוך הרבים והשונים. שני קווי היסוד הונחו במדיניות החינוך של העירייה: השאיפה להטביע גושפנקא עירונית - ציבורית על מנת להפכה לשרות ציבורי ממלכתי שלמה הכוללים את כל הגילאים - מגן ילדים ועד סוף התיכון.
נתניה מציע לאוכלוסיית התלמידים שלה את כל המוסדות הדרושים והרצויים: מגנונים וגני רשות ועד מכללות אקדמאיות, מחינוך מיוחד ועד חינוך לנערים עובדים, מחינוך מקצועי וטכני משוכלל, ומוסדות חינוך על יסודיים עיוניים בכל המגמות והמסלולים ועד ישיבה תיכונית.
נתניה השתלבה יפה בשורת הניסויים הפדגוגיים של משרד החינוך שמטרתם הראשית היא להקטין את הפער הגדול בין הרמות השונות, שנוצרו בעקבות העלייה הגדולה.
שירותי החינוך שהציע העירייה באמצעות המחלקה לחינוך: שירותי בריאות וריפוי - שיניים, חינוך משלים מגוון, מרכזיה פדגוגית מפעלי הזנה לילדים נצרכים, ייעוץ פסיכולוגי, ביטוח חיים ועוד.
(מתוך: ארכיון עיריית נתניה, מערכת החינוך והתרבות, 1960, 1964, 1969, 1974, ע 426, סימול 3363, ע 426 סימול 3364, ע 429 סימול 3868, ע 426 סימול 3365. עת עלינו לנתניה - כ"ה לייסוד נתניה, 1954 - ארכיון עיריית נתניה, וילנאי, זאב, 1964, נתניה - בירת השרון. דוידוביץ, שר - אל, 1983, נתניה יהלום של עיר 1979 - 1983, הוצאת פסגה).

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה