תפריט נגישות

סנ"צ יעקב פרנקנטל ז"ל

רשימות לזכרו

יעקב פרנקנטל

אלבום תמונות

עבדתי עם יעקב תקופה קצרה אך בתקופה קצרה זו הספקתי להכירו ולהוקירו. עם קבלת ההצעה כי אתמנה למפקד היחידה ידעתי כי יעקב הוא זה שיפגע. בפגישתי עם המפקד, בנאי, שוחחנו על נושא זה ומיד לאחר מכן בקשתי לדבר עם יעקב.
יעקב הרשים אותי מיד בכנותו ביורשו ובלויאליות שלו למערכת בה הוא עובד. יעקב ידע להפריד בין רצונו להתמנות כמפקד היחידה לבין החלטת המערכת למנות אחר. הוא שיכנע אותי מיד כי הוא יעזור וינחה אותי עם כניסתי לתפקיד. מכיוון שהתפקיד היה זר לי היה דרוש סגן שילוה וינחה אותי, ואכן אני חב חוב גדול לתקופה בה שרתנו ביחד.
יעקב סייע לי בכל, לא עשיתי צעד או קבלת החלטה בלא להוועץ בו, למדתי להכיר את נסיונו העצום, את שיקול דעתו ויושרו, עד מהרה שררה שותפות יפה בנטילת עול הפיקוד והפעלת היחידה. יעקב הרגיש כי אני זקוק לו ובלעדיו המערכת תפגע וזה לא היסס להטות שכם.
יעקב היה הוותיק ביותר ביחידה ובעל הנסיון הרב ביותר. מתח העבודה והשנים הרבות בהן פעל נתנו אותותיהם, יעקב היה ממורמר. משהו, באיזה מקום הרגיש כי הדברים לא נעשים כמו שצריך ואין לו הכוח לשנותם.
ליעקב היה מעמד מיוחד, חשתי הערכה רבה של כל הקצינים והבד"א אליו. ליעקב שהקים את היחידה ושירת בה כל השנים חלק רב בעיצובה ובדמותה היום. רק אנשים המשרתים מתוך הכרה ואמונה יכלו ליצור מסורת כה טובה של פעילות ומוטיבציה כמו שיש ביחידה המרכזית.
כאשר נודע לי על מחלתו מפי הרופא עברתי תקופה קשה ביותר. זו הפעם הראשונה שאדם כה קרוב וחיוני נפגע ולא נותר לו זמן רב לחיות.
השתדלתי לתת לו את ההרגשה כי הכל מתנהל כרגיל וכי יחזור במהרה. שיתפתיו כל הזמן בקבלת החלטות לגבי מינויים ולגבי מהלכים, אשר צריך היה לעשותם ואף בתקופה שכבר היה חולה, וכמעט לא הגיע לעבודה. הייתי מתייעץ איתו ומקבל הנחייה ועצה טובה.
עד היום האחרון ידע לשמור על גב זקוף, ולא נתן לנו להרגיש את אשר עובר עליו. ידעתי די מוקדם כי יעקב יודע מה מחלתו, אך לעולם לא נתן לנו להרגיש זאת.
בשיחות שהיו לי עם אשתו אסתר ידעתי את הסבל הרב שעבר, והופתעתי מהכוח שהיה לו להחזיק ולשמור על תדמיתו בעינינו, ואכן כך תשאר.
בתקופה האחרונה בגבור המחלה עיקר הקשר היה עם אסתר, ובביקורי אצלם בבית למדתי להכיר את המשפחה הנפלאה שבנו שניהם. הרשימה אותי הצניעות הרבה של המשפחה, בצד האצילות בה נשאו את מחלתו וסבלו של יעקב.
ליעקב חלק רב ועיקרי בעיצובה של היחידה המרכזית, ובכך חבים לו תודות שוטרי היחידה ומפקדיה, משטרת מחוז ת"א ואזרחיה אשר למען רווחתם ואיכות חייהם השקיע כה הרבה.
יהי זכרו ברוך וחקוק במסורת של יחידה נפלאה זו.

אסף חפץ
מפקד היחידה המרכזית

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה