תפריט נגישות

טוראי יגאל באקבה ז"ל

קו"ח מספר "יזכור" בהוצאת משהב"ט


בן מרי וקראמת. נולד ביום ל' בשבט תשכ"ח (22.2.1968) בחולון. בהיוולדו היה תינוק גדל-מידות והתפתחותו היתה בהתאם לכך. בגן הילדים הספיקה לו שמיעה אחת ויחידה של סיפור מפי הגננת כדי לחזור עליו בעל-פה מלה במלה. בטרם החל ללמוד בבית- הספר היה מסוגל לקרוא, לכתוב ואף לפתור בעיות חשבוניות קלות. יגאל היה בן למופת, נכון תמיד לעזור בעבודות הבית או לאחיו הקטן בהכנת שיעורים ובערבים היה ממהר לעזור לאביו בעבודתו.
יגאל היה תלמיד מצטיין בבית-הספר היסודי 'הרצל' בחולון והישגיו הנאים בלימודים איפשרו לו לבחור בכל בית-ספר שביקש להמשיך בו בלימודיו. בחירתו נפלה על 'אורט יד סינגלובסקי', שם סיים לימודיו בהצלחה במגמת אלקטרוניקה ומחשבים. למרות המגמה הריאליסטית שבחר בה - אהבתו הגדולה היתה קריאת ספרים.
יגאל התגייס לצה"ל בתחילת פברואר 1987 והתנדב ליחידה קרבית. לבקשת אמו שלא יתגיס ליחידה קרבית, ענה : "הלא תמיד אני שומע בקולך ועושה כרצונך. רק בנושא הזה אני מבקש ממך לא לעמוד בדרכי ולתת לי לתרום למדינה ככל יכולתי. הרי מישהו חייב לשמור על יישובי הצפון".
ביום כ"ב בתשרי תשמ"ח (15.10.1987) נפל יגאל בעת מילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בחולון. השאיר אחריו הורים ושלושה אחים - אילן, ארז ואיתן.
ממכתבי התנחומים שהגיעו להורים השכולים מתגלה יגאל כאדם חזק ומוצק בגופו ובנפשו, שקט וצנוע, אדם המושך אחרים כשקשה להם ומעל לכל חבר נאמן. אחד ממפקדיו אמר: "יגאל היה חייל שכל מפקד היה רוצה כמה כמוהו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה