תפריט נגישות

טוראי סימן-טוב טולידו ז"ל

סימן-טוב טולידו
בן 30 בנפלו
בן ויזה ונסים
נולד בבולגריה
בי"ב בניסן תרע"ח, 25/3/1918
שרת בגבעתי - תש"ח גד' 51
נפל בקרב
בי"ט בניסן תש"ח, 28/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: תל א-ריש בגבול יפו
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן נסים וויזה. נולד ב-25 במארס 1918 בעיר פרובידה שבבולגריה. לאחר שסיים חוק לימודיו בגימנסיה שירת שנים מספר בצבא הבולגרי כמפקד תותח אנטי-אוירי. ב-13 בפברואר 1936 עלה לארץ והתישב בחולון. עבד בבית-חרושת לנקניקים. בסוף שנת 1947 היה בין ראשוני המתנדבים שהתיצבו למערכה, ומאז היה בשירות ללא גיוס. באחד הימים חדר עם כיתה של 4 אנשים לשטח האויב ולפתע הותקפו על ידי קבוצת ערבים שהחלה להמטיר עליהם אש. כשכיתתו החלה לסגת, נשמע קולו של סימן-טוב: "לא לאחור, בחורים, קדימה!" והסתער ראשון על האויב. מלא אמונה, בעל מרץ, מדריך וקורא לאומץ-רוח - כה דרכו בקרב. עוד בימי האימונים התבלט כשרונו ועל-כן נשלח לקורס-צלפים ואחר-כך היה רבוץ ימים תמימים בעמדתו ומפיל חללים באויב. לאחר שסיים את האימונים היה בין מבטיחי "דרך בורמה" לירושלים.

ביום 17 בינואר 1948 השתתף בפעולת פיצוץ בית גדול שממנו צלפו על בת-ים ושיתקו בה את התנועה. סימן-טוב מילא תפקיד בחולית החבלנים אשר פרצה אל הבית והניח בו את חומר-הנפץ.

ביום 22 במארס 1948 השתתף בפעולת-ענשין בג'בליה. הוא הגיע בזחילה אל עמדה, תחת מטר כדורי האויב, והצליח להטיל דרך אשנביה שני רימונים ולחסל 4 מאנשי האויב שישבו בה. עניו היה ובחזרו מפעולה לא היה מרבה לספר על פעלו.

בסוף אפריל יצא לפעולה נגד הכפר תל-א-ריש, שחסם את דרך תל-אביב-בית-דגון. להסתערות זו קדמה כבר הרעשת תותחים, אשר הגיעו אז לראשונה לידי לוחמינו. הכפר נכבש ביום 28 באפריל 1948 ללא אבידות, אך בהאיר השחר פתח האויב בהתקפת-נגד ואילץ את לוחמינו לסגת תוך כדי אבידות קשות.

בקרב הקצר שנערך עם האויב ב-28.4.1948 תפס סימן-טוב עמדה מאחורי ערימת בלוקים וצפה אל עבר האויב כדי לצלוף בו, אך בהרימו את ראשו פגע בו צרור כדורים והכריעו. למחרת היום נקבר בנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה