תפריט נגישות

סמל עזרא מנצור ז"ל

עזרא מנצור
בן 20 בנפלו
בן מרסל ויוסף
נולד בחולון
בה' בשבט תשי"ג, 21/1/1953
התגורר בחולון
התגייס ב-פברואר 1972
שרת בחיל האויר יטנ"מ 136
נפל בקרב
בי' בתשרי תשל"ד, 6/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: שארם א שייך
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חולון
הותיר: אם ואח

קורות חיים

עזרא, בן מרסל ויוסף ז"ל, נולד ביום ה' בשבט תשי"ג (21.1.1953) בחולון. הוא למד בבית-הספר היסודי "שנקר" בחולון ואחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון-מקצועי "אורט" בחולון. עזרא היה תלמיד נבון, שקדן וחרוץ. לדברי מחנכיו הצטיין במקצועות הריאליים וניחן בכישרון מיוחד למתמטיקה. מטבעו היה עניו וצנוע, ישר וטוב לב, והיה מוכן לעזור לזולת. תמיד שימש דוגמא לחבריו בחריצותו, במסירותו ובמילוי המשימות שהוטלו עליו. מנעוריו היה חובב אמנות ובשעות הפנאי נהג לצייר ולעסוק בעבודות כפיים שונות. כל ימיו היה בן מסור לאמו האלמנה ודואג למשפחתו.

עזרא גויס לצה"ל בראשית פברואר 1972 והוצב לחיל האוויר. לאחר הטירונות השתלם בקורס טכנאי טילי הוק ונשלח לשרת באחד מבסיסי החיל באזור הדרום. ביחידתו היה עזרא מוכר כחייל מצוין, אחראי ומסור לתפקידו. חבריו ליחידה מציינים כי היה שקט ונחבא אל הכלים, וקנה לו שם של טכנאי ש"אפשר לסמוך עליו". במשך כל תקופת השירות בצה"ל השתדל שלא להדאיג את אמו, הרבה לבקר בבית, והקפיד לטלפן ולכתוב מכתבים כדי למנוע ממנה צער ודאגה. מעולם גם לא התלונן על קשיים ולא סיפר על הישגיו. שקט היה ומכונס בתוך עצמו. כשפרצה מלחמת יום הכיפורים שימש בתפקיד טכנאי טילי הוק באזור שרם א-שיח'. ביום י' בתשרי תשל"ד (6.10.1973) עזרא נפגע בהפצצה אווירית ונהרג. הוא הובא למנוחת- עולמים בבית-העלמין בחולון. השאיר אחריו אם ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "עזרא ז"ל היה אהוד על חבריו ועל מפקדיו ומותו היה אבדה גדולה לכולנו. הכרתיו היטב ואני יודע כי כל מחשבותיו היו לטובת צה"ל ולטובת משפחתו. תמיד שילב את טובת שני אלה. אני מאמין באמונה שלמה כי היה בן טוב, כשם שהיה חייל טוב".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה